چگونه با اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ کنیم
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی از طریق اینستاگرام (Instagram Marketing) به استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، مخاطبان، مخاطبان راغب و فروش کسب و کار گفته میشود. آمارها نشان میدهند که اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب افراد بین 16 تا 34 ساله است. به همین دلیل، برندها، کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا این شبکه اجتماعی را به عنوان پلتفرمی مؤثر برای بازاریابی میشناسند.
بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing | SMM) از مهمترین و مؤثرترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ است. در این شکل بازاریابی، از پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی برای رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی مانند افزایش آگاهی از فروش، برقراری تعامل بهتر با مخاطبان، جذب مخاطبان و افزایش فروش و درآمد کسب و کارها استفاده میشود. در میان تمامی شبکههای اجتماعی، اینستاگرام از مهمترین و بهترین پلتفرمها برای بازاریابی به شمار میرود. از دیگر شبکههای اجتماعی مهم برای بازاریابی میتوان به لینکدین، توییتر و فیسبوک اشاره کرد.
دلایل اهمیت اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
اینستاگرام کانالی عالی برای دسترسی به تعداد زیادی مخاطب است. بر اساس آمارهای موجود، این شبکه اجتماعی ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و کاربران به طور میانگین هر روز 53 دقیقه از زمان خود را در این شبکه اجتماعی صرف میکنند.
همچنین، اینستاگرام فرآیند برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان احتمالی و مشتریان قبلی را برای کسب و کارها سادهتر میکند. افراد از برقراری ارتباط با برندها از طریق این شبکه اجتماعی لذت میبرند. آمارها نشان میدهند که 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک صفحه کسب و کار را در این شبکه اجتماعی دنبال میکنند.
یکی دیگر از مهمترین ويژگیهای اینستاگرام در مقایسه با شبکههای اجتماعی دیگر، ماهیت بصری آن است. اگر کسب و کار شما محصولاتی با طراحی زیبا دارد یا اگر خدماتی ارائه میکنید که نتیجه نهایی آنها به شکل بصری قابلتوجه است، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای نمایش محتوای شماست.
تمام محتوای بصری از جمله ویدیو، تصویر و تصویرسازی محتوای مناسبی برای این شبکه اجتماعی به شمار میروند، اما استراتژی بازاریابی شماست که مشخص میکند چه نوع محتوایی را در چه زمانهایی در این پلتفرم منتشر کنید. تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ از مهمترین مراحل بازاریابی در این شبکه اجتماعی است که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.
مهمترین ابزارهای کاربردی در اینستاگرام مارکتینگ
حضور روزافزون این قبیل از شبکههای اجتماعی باعث شده که بحثهای مالی مانند تبلیغات نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ به طور مثال، اینستاگرام مارکتینگ یکی از روشهای درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوور پیگیری می شود. همچنین شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای فروش محصولات خود از این شبکهها چه در صفحه مربوط به شرکت خود یا ثبت سفارش در صفحات افراد مشهور در اینستاگرام، استفاده می کنند. اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، میتواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگی ها شامل:
مهم ترین ابزار اینستاگرام برای مارکتینگ را بشناسید
چندین ابزار مهم اینستاگرام برای بازاریابی وجود دارد که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا برند خود را به طور موثر تبلیغ کنند و با مخاطبان هدف خود درگیر شوند. در اینجا برخی از ضروری ترین ابزارها و شرح مختصری از هر کدام آورده شده است:
اینها تنها چند نمونه از ابزارهای مهم اینستاگرام برای اهداف بازاریابی هستند. با این حال، بسته به نیازها و اهداف خاص کسبوکارهایی که از پلتفرم برای استراتژیهای ترفیع و تعامل استفاده میکنند، موارد بسیار بیشتری وجود دارد.
نیاز به مشاوره داری ؟
در باران، ما به اهمیت مشاوره حرفهای در موفقیت کسبوکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینههای مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که میتوانند به شما در شناسایی چالشها و فرصتهای موجود کمک کنند.
© کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت باران است.