نیاز به مشاوره داری ؟
در باران، ما به اهمیت مشاوره حرفهای در موفقیت کسبوکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینههای مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که میتوانند به شما در شناسایی چالشها و فرصتهای موجود کمک کنند.
© کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت باران است.
rules
تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات
طراحي گرافيك اگر به زيبايي انجام شود، توجه بسياري را به خود جلب مي كند و اين دقيقا كار اصلي يك طراح است كه بتواند توجه ها را به كار خود جلب كند. هنر گرافيك قدرت را دارد كه صدها حرف را در قالب یک عکس با استفاده از تصویرهای زیبا به مخاطب انتقال دهد. این همان تاثیر گرافیک در بازاریابی و فروش است.
چند دلیل مهم که چرا طراحی گرافیک در تبلیغات نقش حیاتی دارد؟
1.طراحی گرافیک در تبلیغات عامل جلب توجه است
خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات ، باعث میشود توجه مشتریان به خود را بیشتر جلب کنید. با بررسی یک مثال این مورد را بهتر متوجه خواهید شد؛وقتی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، یا حتی به یوتیوب وارد میشوید، چه چیزی برای شما عامل اصلی برای انتخاب پست و در واقع کلیک کردن روی آن است؟ مطمئناً عامل اصلی و اولیه برای انتخاب، همان تصویری است که میبینید. اگر این تصویر در نگاه اول برای شما جذاب باشد کلیک میکنید، در غیر اینصورت نادیدهاش میگیرید. همین امر اهمیت تصاویر و طراحی گرافیک در آنها را ثابت میکند.
2. افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر
طراحی گرافیک در تبلیغات ، فرصتِ فروش و سود شما را افزایش میدهد. مردم به هر چیزی که طراحی منحصر به فردی داشته باشد، جذب میشوند. اگر شما به خوبی از طراحی گرافیک در تبلیغات استفاده کرده باشید و اصول تبلیغ نویسی را هم رعایت کرده باشید، میتوانید مطمئن شوید که پیامتان به دست افراد بیشتری رسیده و طبیعتا افراد بیشتری هم وارد قیف بازاریابی شما خواهند شد. به این ترتیب خیلی ساده، فروش و سودتان رشد میکند.
3. محبوبیت و رشد شبکه های اجتماعی با خلاقیت در تبلیغات
اگر محتوای شما در شبکه های اجتماعی دارای طراحی خاص و جذاب باشد، بازدید بیشتری خواهید داشت. تصاویر جذاب، بین صفحه مجازی شرکت و مخاطبانِ آن، ارتباط ایجاد کرده و آنها را به خرید یا دریافت خدمات، تشویق میکند. در واقع، گرافیک زیبای پیج و خلاقیت با طرحهای تصویری و کارآمد، در افزایش تعداد بازدید و مشارکت مطلوب بین برند و مخاطبان، تاثیر قابل توجهی گذاشته و میتواند یک شرکت را به سطح بالاتری سوق دهد.
4. افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت
در زمان انتخاب و ديدن پست توسط كاربران، طراحي آن پست مخاطب را جذب مي كند، نه محتواي آن. طراحي زيبا در سايت باعث ماندگاري طولاني مخاطب مي شود و در نتيجه سايت رتبه بالاتري نسبت به رقبا در گوگل كسب مي كند.
دو مورد مهم كه باعث جذب کاربران و بالا رفتن بازدید سایت می شود:
طراحی گرافیک
محتواي منحصر به فرد
در خصوص محتوا در مقاله محتواي وايرالي توضيحات كاملي داده ايم و اگر به دنبال رقابت در اين زمينه هستيد، پيشنهاد مي كنيم پس از خواندن اين مطلب، مقاله محتوای وايرالی را مطالعه كنيد.
5. انتقال پیام و حل مسائل سریع تر می شود
بیشتر اوقات کلمات نمیتوانند اطلاعات برند شما را منتقل کنند، داشتن عکسهای مرتبط با محتوای اصلی باعث گیرایی بیشتر و سریعتر در مطالب میشود. یک طراح گرافیکی خوب، میتواند محتوا را در قالب گزارشها، نمودارها و تصاویر ارائه دهد. با طراحی گرافیکی، شرکتها میتوانند بدون اینکه تلاش زیادی انجام دهند، از فرصت انتقال پیام به مشتری استفاده کنند. با این روش، مشتریان میتوانند به راحتی بفهمند که این محصول یا خدمت برای آنها مناسب است یا نه.
6. ماندگاری در ذهن مخاطب
طراحی گرافیک در تبلیغات و هر جایی که شما در ارتباط با مخاطب خود هستید؛ ابزار بسیار خوبی برای برندینگ و در یادِ مخاطب ماندن است. شما میتوانید با طراحی گرافیکی منحصر به برندتان، در ذهن مخاطب جا خوش کنید. به این ترتیب هر زمان که مخاطبتان، به محصول یا خدمتی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند شود، شما را به یاد خواهد آورد. قرار گیری در ذهن مخاطب، ارزش بسیار بالایی برای یک برند دارد.
جمع بندی مقاله جایگاه طراحی گرافیک در تبلیغات
هر کسب و کاری برای پیشرفت بیشتر، چه در دنیای اینترنت و چه در دنیای آفلاین، حتما باید از طراحی گرافیک استفاده کند. در واقع مهمترین نکته در موفقیت تبلیغات چاپی و غیر چاپی، اینگیجمنت شبکه های اجتماعی و… محتوای بصری تاثیرگذار و جذاب آن است. طراحی گرافیکی ابزار بسیار قدرتمند و در عین حال پرثمر برای ارتقاء جایگاه شرکت و جذب مخاطب است. امیدواریم که به درستی از این ابزار در مسیر موفقیتتان، استفاده کنید.
منبع : brandidea.ir
arefehpanahi.com