نیاز به مشاوره داری ؟
در باران، ما به اهمیت مشاوره حرفهای در موفقیت کسبوکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینههای مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که میتوانند به شما در شناسایی چالشها و فرصتهای موجود کمک کنند.
© کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت باران است.
تبلیغات بینابینی چیست
حتما برای شما هم پیش آمده که به محض ورود به یک صفحه ی وب ناگهان یک پنجره ی بزرگ تبلیغاتی برروی صفحه باز شود و تبلیغی به شما نمایش داده شود. این نوع تبلیغات را تبلیغات پاپ آپ می گویند. پاپ آپ ها در صفحات وب نمایش داده می شدند اما طولی نکشید که نوع اپلیکیشنی آن ها با نام تبلیغات بینابینی یا همان Interstitials ad ها هم روانه ی دنیای دیجیتال شد.تبلیغات بینابینی یکی از بهترین شکلهای تبلیغات در اپلیکیشنها هستند، به بیان روشن تر، تبلیغات بینابینی تبلیغاتی تمام صفحه ای، تعاملی یا استاتیک هستند که کل صفحه نمایش موبایل را در بر میگیرند و در زمان استفاده ی کاربر از یک صفحه وب سایت تلفن همراه، اپلیکیشن و یا بازی نمایش داده میشوند. در واقع می توان گفت Interstitials ad ها پنجره های پاپ آپی هستند که کاربران را وادار می کنند قبل از دیدن مطالب مورد نظر خود، یک تبلیغ را ببینند. گاهی اوقات تبلیغات بینابینی قبل از اینکه صفحه بارگذاری شود ظاهر میشوند، گاهی اوقات به عنوانpage loads و گاهی اوقات هم با اسکرول کردن صفحات توسط کاربران ظاهر می شود. این نوع تبلیغات کاربردهای وسیعی دارند، یکی از کاربردهای آن ها دریافت اطلاعات از کاربر مانند ایمیل برای خبرنامه می باشد. در این مقاله ی آرتامارکتینگ ما قصد داریم بطور مفصل به بررسی این نوع تبلیغات بپردازیم. پس با ما باشید…
امروزه، توسعهدهندگان و متخصصان بازاریابی به دلیل نرخ بالای تأثیرگذاری تبلیغات بینابینی شروع به استفادهی بیشتر از آن کردهاند تا دانلودها و درآمد را افزایش دهند. شرکتهای مشهور جهان افزایشهای عظیمی را پس از اضافه کردن تبلیغات بینابینی به ترکیب رسانهای خود مشاهده کردهاند.
برای مثال پینترست، Airbnb و برندهای دیگر روی بهینهسازی تبلیغات بینابینی خود کار کرده و نتایجی عالی دریافت کردهاند. (به ترتیب شاهد 100 درصد و 300 درصد افزایش دانلود اپلیکیشن خود بودهاند).
دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید از تبلیغات بینابینی استفاده کرد:
برای افزایش تأثیرگذاری تبلیغات بینابینی خود و مشاهدهی نتایج خوب چند توصیهی زیر را بخوانید. اینها فهرستی از بهترین تجربهها هستند که به شما کمک میکند تا ترافیک و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.
برای موفقیت در تبلیغات بینابینی، باید سه نکته مهم را در نظر بگیرید. این سه نه نکته را در ادامه به طور کامل توضیح دادهایم. پس در ادامه نیز با ما همراه باشید.
به یاد داشته باشید که تبلیغات بینابینی مناسب تجربهی کاربری خطی است. این بدان معنی است که نقطهی شروع و پایان تبلیغ باید واضح باشد. همچنین تبلیغ میبایست جریان طبیعی تعامل کاربر با اپلیکیشن را تکمیل کند. اگر شما تبلیغی را در هنگام توقفی که کاربر انتظار آن را دارد یا وقفهای که خود کاربر آن را ایجاد کرده نمایش دهید، تجربهی کاربری را خراب و مختل نمیکنید.
توصیه میشود تبلیغات بینابینی را قبل از صفحهی وقفه (صفحهای که معمولاً در آن از کاربر خواسته میشود تا برای ادامهی کار دکمهی ادامه یا بعدی را فشار دهد) نمایش دهید. اگر تبلیغ بلافاصله بعد از این صفحه ظاهر شود، منجر به کلیکهای تصادفی در تبلیغات میشود. در نتیجه به نرخ تبدیل شما آسیب میرساند.
نکتهی مهم دیگر بیادماندنی بودن خلاقهی تبلیغات بینابینی شماست. مطمئن شوید که توجه مخاطبان خود را با طراحی تبلیغات برجستهای که آنها را تشویق به کلیک کردن میکند، جلب میکنید. از همه مهمتر، قبل از انتخاب جهتگیری عمودی یا افقی برای خلاقه، به محیط نمایش آن توجه داشته و دقت کنید که آیا نحوهی نمایش در همهی دستگاهها درست خواهد بود یا خیر.
یکی از دلایل عمدهای که افراد اپلیکیشنها را پاک میکنند، تبلیغات مزاحم است. کاربران را با تبلیغات بینابینی بمباران نکنید. ممکن است جالب باشد که تعداد دفعات تکرار را بالا ببرید، اما درصورتی که تبلیغات مزاحم کاربران شوند و آنها نتوانند از اپلیکیشن لذت ببرند، ممکن است تجربهی کاربری مختل شود. پیش از نمایش تبلیغ بینابینی صفحهی «بارگذاری» را نمایش دهید. این کار باعث میشود کاربر صد بار روی آن کلیک نکند.
چند دلیل برای انتخاب تبلیغات بینابینی به جای انواع دیگر تبلیغات وجود دارد. در زیر دلایل اصلی انجام تبلیغات بینابینی آورده شده است.
تبلیغات بینابینی مکمل برند است: و از آن میتوان به عنوان توصیف کننده بصری برند خود استفاده کرد. تبلیغ بنری یک تخته دیجیتال و بیلبوردی همگانی با هزینه معقول می باشد که برند و کسب و کارتان را به صورت حرفهای در اختیار کاربر قرار میدهد.
جذب مخاطب و ترافیک: در اینجا نیز بحث حول محور ابعاد بزرگ این تبلیغات است. شما با طراحی و منتشر کردن محتوایی خاص و با کیفیت، مخاطبان بسیاری را به سمت خود می کشانید و با داشتن صفحهای بزرگ همه چیز را در دسترس دارید.
تنوع در تبلیغات متفاوت : با ترکیب کردن انواع قالب تبلیغاتی میتوانید مخاطب را شفت زده کنید و دید بصری متفاوتی را در معرض او قرار دهید. فقط باید مواظب باشید تا بیش از حد از این موارد استفاده نکنید جون سایت و یا صفحه را شلوغ کرده و جذابیت را به بازخورد منفی تبدیل خواهد کرد.
تبلیغات بینابینی جالب هستند: وقتی از این تبلیغ به درستی استفاده شود ، می تواند جنبه جذابی را برای نمایش محصولات و خدمات شما گرد آورد. علاوه بر این ، همانطور که به کاربر اجازه مشاهده یا جست و خیز را می دهید ، به اندازه اکثر تبلیغات آنلاین آزار دهنده نیست.
تبلیغات بینابینی جامع هستند: اگرچه یک تبلیغ بینابینی فقط ممکن است حاوی متن باشد ، اما نحوه ارائه محتوا در اینجا محدودیتی ندارد. بنابراین ، برای موفقیت در آن ، درج تصاویر یا فیلم های جذاب در تبلیغات آسان تر است.
توجهات به تبلیغات بینابینی جلب میشود : اگر در موقعیت صحیحی قرار گیرد، تجربه کاربری تبلیغات بینابینی برای جلب توجه مخاطبان هدف ایده آل است. در حالی که کاربر منتظر بارگیری یک صفحه وب یا سطح فعالیت بعدی است، گزینه مناسبی برای استفاده نمایان میشود.
برخی از جنبههای تبلیغات بینابینی وجود دارد که مزیت محسوب نمیشود، مهم است که از آنها آگاهی داشته باشید تا از این معایب دور شوید.
تجربه کاربر ممکن است مانع آن شود: اگر تعداد زیادی از این قبیل تبلیغات را انتخاب کنید، حتی ممکن است آنقدر کاربر را آزار دهد که سایت را ترک کند. وقتی کاربر در هر مرحله از راه با تبلیغی روبرو میشود، قطعاً اینگونه خواهد بود. راه حل به اندازه کافی ساده است.
حتی اگر تبلیغات بینابینی مفید باشد، باید همیشه به خاطر داشته باشید که بیش از حد هر چیزی خوب نیست. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که تعداد آن به حداقل میرسد.
ممکن است زمان بارگیری به تأخیر بیفتد: اگر تبلیغ بینابینی ادامه داشته باشد و بارگیری صفحه وب مدت زیادی طول بکشد، کاربر مطمئناً از وب سایت احساس عصبانیت میکند. تبلیغ نیز باید سریع بارگیری شود.
در اینجا همچنین میتوانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات از قبل بارگذاری میشوند تا کاربر یک تجربه یکپارچه داشته باشد. با این کار مطمئناً قادر خواهید بود فرصتی برای نمایش محصولات یا خدمات خود با سهولت و کارایی داشته باشید.
این حالت معمولاً در لحظات مهم هنگام پیمایش ، مانند باز شدن ، مرور بین صفحات یا در بین بازی ها ظاهر میشود. این حالت نیاز به اقدام کاربر دارد. به طور معمول بر روی یک دکمه کلیک کنید تا تبلیغ بسته شود یا برای رفتن به محتوای مورد نظر خود صفحه را با انگشت بکشید.
تبلیغات بینابینی مستقیماً از اینترنت استفاده میکنند که کاملاً در تلفن همراه مناسب هستند. توانایی آن در جلب توجه کاربر نامشخص ؛ به ویژه تمام صفحه در تلفن همراه برای تبلیغ کنندگان بسیار جذاب است.
همچنین لازم نیست نگران کلیکهای اشتباه و بی مورد باشید ، زیرا تبلیغات فقط هنگام استفاده از برنامه ها در بین صفحات ظاهر می شود.
تبلیغ کنندگان میتوانند با کارهای هنری با کیفیت بالا و جذاب ، محتوای زیبا و تعاملی ایجاد کنند. این میتواند عامل ایجاد اختلال در کاربران را کاهش دهد.
به گفته بسیاری از کارشناسان ، تبلیغات بینابینی بهتر است در بازی های دارای سطح قرار بگیرند. شکاف طبیعی در گیم پلی بین سطوح باعث میشود که میان محتوا بدون سر و صدا ظاهر شوند. توصیه میشود تجربه کاربر را قطع نکنید. بنابراین ، ناشران نباید یک تبلیغ بینابینی را در وسط بازی بگنجانند.
اکنون گوگل صفحات تلفن همراه حاوی محتوای بینابینی را مجازات می کند ، فقط به این دلیل که تبلیغات بینابینی تلفن همراه مغایر با دستورالعمل های آنها است.
در دستگاههای تلفن همراه (صفحه کوچکتر) یافتن لینکهای “X”، “بستن” یا “ادامه در سایت” همیشه آسان نیست. حتی وقتی آن را میبینید، ضربه زدن به آن به دلیل اندازه و جایگذاری آن دشوار است.
بنابراین در حالی که نسخه دسک تاپ آزار دهنده میباشد، نسخههای تلفن همراه میتوانند کل تجربه کاربر را خراب کنند. از تاریخ 1 نوامبر 2015، آزمایش Google-mobile-friendly شروع به حذف هرگونه صفحه تلفن همراه از دسته “mobile-friendly” کرد.
این دسته پس از کلیک از صفحه جستجو، برنامه میانبر را نشان میدهد، میدهد. سپس از 10 ژانویه 2017 به بعد، ممکن است صفحات تلفن همراه که از طریق نتایج جستجوی موبایل به راحتی توسط کاربر قابل دسترسی نیستند، رتبه بالایی نداشته باشند.