آنچه درباره اینگیجمنت اینستاگرام نمی دانید
اینگیجمنت به معنای مشارکت است و افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام یک روند بلند مدت محسوب می شود. کسب و کار های اینستاگرامی حال حاضر در جهان باید واقع بین باشند و توقع رشد آنی و لحظه ای را در پیج خود نداشته باشند.
همانطور که میدانید، اینستاگرام به یکی از شبکههای اجتماعی محبوب بین مردم تبدیل شده است و کاربران بسیاری در این شبکه با ایجاد یک درگاه پرداخت اینترنتی کسبوکار خود را راهاندازی کردهاند. حال بسیاری از این افراد فکر میکنند که تعداد بالای فالوور عامل اصلی موفقیت آنها خواهد بود، اما اینچنین نیست و آنچه اهمیت دارد اینگیجمنت اینستاگرام است. اینگیجمنت یا تعامل اینستاگرام در حقیقت به تعداد لایک، کامنت، فالوورها و … بستگی دارد و به شما نشان میدهد که صفحه شما تا چه میزان نزد کاربران محبوب واقع شده است.حال اگر شما از دسته افرادی هستید که کسبوکار خود را در این شبکه اجتماعی راهاندازی کردهاید یا از چهرههای محبوب هستید و میخواهید میزان تعامل با مخاطبین خود را افزایش دهید، باید با تاکتیکهای مختلف برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام آشنا شوید و از آنها استفاده کنید تا به موفقیت موردنظر خود برسید.
به طور کلی امروزه خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و صفحات بیزینسی تمام تلاش خود را برای افزایش نرخ تعامل با مخاطبان خود انجام میدهند. سوالی که مطرح است این است که این همه تلاش برای چیست؟ چرا این افراد به دنبال بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام خود هستند؟
پاسخ این سوال را می توان در سه نکته زیر یافت:
اکنون می توان فهمید که چرا بسیاری از افراد پیش از اینکه تبلیغات خود را به سایر پیج ها بدهند ابتدا اینگیجمنت آن پیج را بررسی می کنند تا از بازدهی تبلیغات خود مطمئن شوند.
بررسی انگیجمنت اینستاگرام برای پیجهایی که به دنبال رشد در این شبکه اجتماعی هستند، از اهم واجبات است. از طرفی نیز خود اینستاگرام سعی دارد تا محتوای پیجهایی را در دید کاربران خود قرار دهد که دوست دارند!
از آن جایی که انگیجمنت به نوعی نشان دهنده میزان جذابیت محتوا و پیج شما برای دنبال کنندگانتان است، نرخ انگیجمنت برای اینستاگرام اهمیت زیادی نیز دارد. بر اساس تجربه و برخی بررسیهای صورت گرفته، هر چه پیج و محتوای تولید شده بتواند نرخ تعامل بالایی نیز داشته باشد، هم راحتتر به اکسپلور خواهد رفت، هم این که کاربران بیشتری آن را خواهند دید.
معیارهایی که نزد اینستاگرام برای سنجش نرخ انگیجمنت استفاده میشوند، عبارتند از:
کلیه این موارد توسط رباتهای هوشمند اینستاگرام ردیابی و در قالب الگوریتمهای تعریف شده بررسی میشوند تا نرخ انگیجمنت پست یا پیج شما مشخص شود. شما خودتان نیز میتوانید به صورت تقریبی به محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام بپردازید.
تولید و انتشار یک محتوای با کیفیت تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. هر چقدر این محتوا جالبتر باشد یا مخاطب را به چالش بکشد، نرخ تعامل افزایش خواهد یافت. اگر دارای یک برند تجاری هستید یا از این فضا برای کسب درآمد استفاده میکنید، باید مواردی را مدنظر قرار دهید:
• باید موضوعات پستهایتان مرتبط و یکپارچه باشد. در عین حال از کپشنهای خوب و با طول مناسب استفاده کنید. در صورتی که چنین موردی را رعایت نکنید، ممکن است ریزش فالوور را تجربه نمایید.
• اگر به خاطر شرایط پیج و وضعیت تجاری خود مجبور هستید که تصاویر مختلفی را منتشر کنید، از فیلترها و ادیتهای مشابه برای همه تصاویر استفاده کنید. در این صورت یک پیج حرفهای خواهید داشت. همچنین دیدن پستهایتان مخاطبین را سریعا به یاد شما میاندازد و به عنوان یک پیج با محتوای مستقل، ارتباطی عالی با پستها برقرار میکنند.
از بخش تحلیل یا Insights اینستاگرام میتوانید موارد دیگری را هم دریافت کنید. به طور مثال در این بخش میتوانید ببینید که مخاطبین شما معمولا در چه روزها و ساعتهایی فعالیت بیشتری دارند. از این زمانها بهره ببرید و محتوای خود را در زمانی که بیشترین بازدید را داشتهاست پست کنید. در همین بخش میتوانید سن، جنس و موقعیت جغرافیایی مخاطبین را ببینید. از همین اطلاعات برای تولید محتوای موردعلاقه مخاطب بهره ببرید.
دعوت کردن از کاربران، یکی از راهحلهای عالی است که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد. جالب است بدانید که بسیاری از اینفلوئنسرها از این روش استفاده میکنند. اگر دوست دارید در این حیطه فعالیت کنید همانطور که اشاره شد، تعداد کامنتهای هر پست تاثیر مستقیم در افزایش نرخ تعامل دارد. بنابراین صاحبان پیجها از فالوورهایشان درخواست میکنند تا همکاری و تعامل بیشتری با آنها داشته باشند.
از راههای متنوعی میتوان برای تعامل و همکاری فالوورها استفاده کرد. در ادامه چند روش پیشنهاد میکنم.
• پرسیدن سوال: سوالی مطرح کنید و از مخاطبین درخواست کنید که به شما جواب بدهند.
• نظرخواهی: تصویر یا ویدیویی منتشر کنید و از فالوورهای خود درخواست کنید که نظر خود را برای شما بنویسند.
• انتخاب گزینه: در کپشن پست یا تصویر چند مورد مطرح کنید و از کاربران درخواست کنید که نظر خود را بنویسند و یکی از موارد را انتخاب کنند.
• دعوت: از مخاطبین بخواهید که در کامنت دوستانشان را منشن کنند و برای مورد خاصی آنها را دعوت کنند.
• جای خالی را پر کردن: از فالوورها بخواهید سوال موردنظر شما که شامل یک جای خالی است را پر کنند.
استفاده از هشتگ بین کاربران عادی با چند صد فالوور تا اینفلوئنسرها و افراد با فالوورهای میلیونی معمول است. این روش کمک میکند تا پستها بازدید بیشتری پیدا کنند. البته باید بدانید که از چه هشتگهایی استفاده کنید. استفاده از لیست هشتگ های معروف به بازدید بیشتر پستهایتان کمک میکند.
طبیعتا بازدید بیشتر به افزایش تعامل در اینستاگرام کمک میکند. به طور مثال افراد زیادی هستند که پیج شما را فالو نکردهاند. با استفاده از هشتگهای محبوب میتوانید بازدید خود را افزایش دهید. در استفاده از هشتگ باید نکات زیر را رعایت کنید:
• از سقف مجاز که 30 هشتگ میباشد استفاده کنید.
• از صفحات مشابه خودتان و رقبا برای پیدا کردن هشتگهای مرتبط و محبوب استفاده کنید.
• از هشتگهای پرطرفدار استفاده کنید. بدین صورت میتوانید در سرچهایی که اکثر کاربران انجام میدهند پیدا شوید. با کلیک روی هر مورد، آمار استفاده از آن نمایش داده میشود. از پرطرفدارترین هشتگها استفاده نمایید.
• در کپشن خود از هشتگهای تک کلمهای، چندکلمهای و حتی جملهای استفاده کنید تا موضوعات شما دقیقا مشخص شود.
• از پستهای پر بازدید و با تعامل بالا در اکسپلور برای یافتن هشتگهای محبوب استفاده کنید
نیاز به مشاوره داری ؟
در باران، ما به اهمیت مشاوره حرفهای در موفقیت کسبوکارها اعتقاد داریم. تیم ما از کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینههای مختلف تبلیغات و بازاریابی تشکیل شده است که میتوانند به شما در شناسایی چالشها و فرصتهای موجود کمک کنند.
© کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت باران است.